Позакласні заходи






                                        TURNIP

Grandpa: Oh! What a big turnip we have in our garden. I want to pull it out. 1,2,3 … It is too big for me! Granny! Come here! Help me please!

 Granny: All right, Grandfather, I am coming!  1,2,3 ... 1,2,3 ...

 Granny: Oh, it is too big for us! Granddaughter! Come here! Help us, please!

 Granddaughter: All right, Granny! I am coming!

 All: 1,2,3 ... 1,2,3 ...

 Granddaughter: Oh, it is too big for us! Dog! Dog! Come here! Help us, please!

 Dog: All right, Grandaughter! I am coming!

 All: 1,2,3 ... 1,2,3 ...

 Dog: Oh, it is too big for us! Cat! Cat! Come here! Help us, please!

 Cat: All right, Dog! I am coming!

 All: 1,2,3 ... 1,2,3 ...

 Cat: Oh, it is too big for us! Mouse! Mouse! Come here! Help us, please!

 Mouse: All right, Cat! I am coming!

 All: 1,2,3 ... 1,2,3 ... 1,2,3 ...

Turnip: Here I am!

All: What a big turnip we have in our garden!
(учні 3 кл.)


                               There is a house in the wood


NARRATOR: There is a house in the wood . It is not so high and not so little.
The Mouse is coming into the room. She comes up to the house  and sings song:
T H E  M O U S E: I am a Mouse, I  am a grey Mouse.
          I can run, I can jump, but I have no house!
T H E  M O U S E: What is this ? It’s a house. Who lives in this house?
                    I shall live here .
 The Mouse stays near the house, sings song once more.
T H E  M O U S E: I am a Mouse, I  am a grey Mouse.
          I can run, I can jump, and I have a house!
Frog is coming into the room.
T H E  F R O G: What is this ? It’s a house. Who lives in this house?
T H E  M O U S E: I am a Mouse. And who are you?
T H E  F R O G: I am a Frog. May I live in your house?
T H E  M O U S E: Yes, you may. Come in, please.
T H E  F R O G: Oh, it’s very beautiful. Let’s play.
T H E  H A R E: What is this? It’s a house. Who lives in the house?
T H E  M O U S E: I am a Mouse.
T H E  F R O G: I am a Frog.
T H E  MOUSE, T H E  FROG (together): And who are you?
T H E  H A R E: I am a Hare. May I live with you?
T H E  M O U S E: Yes, come in ,please.
T H E  H A R E: Oh, it’s very beautiful. Let’s play!
T H E  F O X: What is this? It’s a house. Who lives in the house?
T H E  M O U S E:  I am a Mouse.
T H E  F R O G: I am a Frog.                   
T H E  H A R E: I am a Hare.
T H E  M O U S E, T H E  F R O G,  T H E  H A RE (together) And who are you?
T H E  F O X: I am a Fox. May I live with you?
T H E  M O U S E: Yes, you may. Come in, please.
T H E  F O X: Oh, it’s great! Let’s play.
H E  B E A R: What is this? It’s a house. Who lives in the house?
T H E  M O U S E:  I am a Mouse.
T H E  F R O G: I am a Frog.                   
T H E  H A R E: I am a Hare.
T H E  F O X: I am a Fox.
(together) And who are you?
T H E  B E A R: :  I am a B E A R. Let’s play.
(3 клас)




                                                       Bun
Bun, Old Woman, Hare, Wolf, Bear, Fox
ДІЯ ПЕРША
The old man said:"Old woman, bake me a bun.
Old Woman : "What can I make it from? I have no flour."
.   old man :  "Eh, eh, old woman.
Old Woman : Stop! old man .
Old Woman : old man  Look!
old man :! It's a Bun. It's nice!
 old man : Stop, Bun! Don't run! Stop, ! (Біжить за колобком.)
  ДІЯ ДРУГА
Bun і Hare заходять.
Hare: "Little bun, little bun, I will eat you up,"
Bun : No! You can't! (Тікає.)
Hare :Stop, Bun! Don't run! (Біжить за колобком.)
ДІЯ ТРЕТЯ
Bun і Wolf заходять.
Wolf :"Little bun, little bun, I will eat you up,"
Bun. :No! You can't!Wolf  (Тікає.)
Wolf.: Stop, Bun! Please! Don't run! (Біжить за Колобком)
ДІЯ ЧЕТВЕРТА
Bun і Bear заходять.
Bear: Little bun, little bun, I will eat you up,"

Bun.: No  Good bay!(Тікає.)
Bear. :Stop, Bun! Don't run! (Біжить за колобком)
ДІЯ П'ЯТА
Bun і Fox заходять.
Fox :Hello, little Bun, you are nice!
Bun.: Hello! You are nice too!
Fox.: Come to me closer! I can't hear you!
Bun:. You are nice too! I'm coming to you!





                        Сценарій свята Halloween для учнів молодших класів

Мета проведення: 
1. Ознайомити учнів з традиціями Англії та Америки на прикладі святкування Halloween (31 жовтня). 
2. Зацікавити учнів у вивченні англійської мови, як засобу для знайомства з традиціями англомовних країн. 
3. Активізувати в учнів творчі здібності при підготовці та проведенні свята. 
Обладнання: 
• оформлення залу (учні вирізували гарбузи);
• учні заздалегідь готують костюми для свята; 
• заздалегідь розучуються пісні; 
• учні розучують вірші; 


Сценарій свята Halloween для учнів молодших класів
Ведучий: Good evening, dear friends, good evening dear guests. It's autumn. It's a very nice and fantastic season of the year.
На сцені– група учнів у костюмах

PI: Hallowe'en is coming.
What will you wear? 
P2: I might wear a blanket
And be a brown bear. 
P1: Hallowe'en is coming.
Who will you meet?
P2: I might meet a princess
Skipping down the street. 
P1: Hallowe'en is coming.
What will you do?
P3: I might go trick-or-treating.
How about you?
PI: Hallowe'en is coming.
What will you be?
P3: I might be a pirate
On the deep blue sea. 
P1: Hallowe'en is coming.
What will you see? 
P4: I might see a Jack-o'-Lantern
Winking at me.
P1: Hallowe’en is coming
What will you be? 
P4: It's a secret, 
So, wait and see!
Т.Many people carve happy and funny faces. They place the pumpkins in the windows or on the doorsteps. The children also put on strange masks and frightening costumes every Halloween. Some children paint their faces to look like monsters. Then they carry baskets and bags. They go from house and knock on the door. They sing “Trick or treat! Trick or treat”, meaning “Give us a treat or we’ll play a trick on your”. People give the children sweets, cookies and apples.
З'являється відьма, виконує свій танець. Запалення гарбуза.
Witch: Good night, my dear boys! Good night, my dear girls! How I love you! Як люблю я усіх, дітки! Ой, як скучила! Цілий рік в очікуванні Хеллоуіна і всяких потворних перетворень!
тоді спершу спробую перетворити усіх на малявочoк і плаксочoк!
Turn around. Touch the ground.
Turn around. Touch the ground.
Switch off the light -
Halloween night!
-         виконують пісню "When I was a baby" (танець в колі з мітлою)
Ведучий: Як бачиш, madam Witch, бути маленькими нам зовсім не важко. А спробуй наздогнати цих маленьких!
Witch: Уау! Та я ось усіх мітлою усіх!.. Oh, where is my broom?..
З дітьми проводиться гра "Witch, catch me"!
Ведучий: Не гнівайся, madam Witch, ти краще подивися, які ми усі сьогодні красиві, нарядні.
Witch: Oh, yes, yes. Ви просто красунчики. Та за те, що ви від мене втікали, я вас поїм. У-у!
I'm a Witch. I'm a Witch. Look at me.
I'm a Witch. I'm a Witch. One, two, three.
Ведуча: We suggest you to see some witches and to learn how to recognize a witch when you see one.

Демонстрація мод (учні показують у яких вони прийшли костюмах і розказують вірші,грає тиха похмура музика.)
Ведуча:Try to sing and dance with us. It will be very funny.
-Учні співають пісню і виконують рухи танцю.Looby-Loo
-Учні співають пісню (число гарбуза збільшується до 5)

One little pumpkin smiling smiling.
 One little pumpkin smiling smiling.
One little pumpkin smiling smiling.
 Onelittlepumpkinishappy.

На завершення учні дивляться мультик Pepa pig «Halloween» англійською мовою.


Немає коментарів:

Дописати коментар