Тема: Навколишнє середовище
Підтема:Пори року.Погода.
Мета: збагачувати знання учнів з теми «Пори року. Погода».
-формувати навички вживання в усному мовленні лексичних одиниць;
-введення в мовлення вивчених граматичних структур;
-вчити навичкам читання, аудіювання та письма;
-розвивати пізнавальну активність учнів;
-розвивати різні види пам’яті (слухову і зорову, оперативну та тривалу);
-розвивати швидку мовленнєву реакцію;
-виховувати загальнокультурні вміння спілкування з людьми;
-виховувати позитивне ставлення до процесу навчання та інтерес до мови що вивчається.
Обладнання: підручник, картки для індивідуальної роботи, картки з малюнками, малюнки з теми,проектор,комп’ютер,клей,олівці кольорові.
Хід уроку
І. Підготовка до сприймання іншомовного мовлення.
1.Creeting.
Hello,children! How are you?
2.Warming up."Muffin Songs - Hello " Гра «журналіст».
(учні ставлять запитання один до одного по даній темі )
-How many season are there in a year?
-What are the autumn months?
-What is the weather like today?
-How many months are the in a year?
3.Chesk on Homework.
(Розповідають діалог по темі в парах).
4.Aim.
Today we shall speak about the weather and four seasons, using new words,
we shall make up dialogues about the weather and your favorite season, we shall
translate the sentences and make up stories.
ІІ.Основна частина уроку.1.Фонетична зарядка.(скоромовка).
Whenever the weather is cold.
Whenever the weather is hot.
We'll whether the weather,
whatever the weather,
whether we like it or not. -звуки:th-w.
2.Reading.
In winter it’s cold and snowy.
In summer it’s sunny and fine.
In outumn it’s cloudy and rainy.
In spring I can jamp up to the sky.
-read one by one.
3.Play time.(пісня How the weather)
4.Writing. Робота з картками.
There Are__________________Seasons.
The Third
Autumn Month
Is_______________________________________________________________________________
In April And
May The Weather Is___________________________________________________________________________
The Grass Is
Yellow
In__________________________________________________________________________________
We Have A
Lot Of Holidays In_____________________________________________________________________________
We Can Skate
And Ski
In__________________________________________________________________________________
The Days Are
Long
______________________________________________________________________________________
It Often
Rains__________________________________________________________________________________________
The Trees
Don't Have
Leaves________________________________________________________________________________
Windy,hot,snowy,cloudy,could,sunny,reany.
ІІІ.Заключна частина уроку.
1.Homework.
2.Summarizing.
Гра «Художник»
Мета: розвиток навичок аудіювання, розуміння простих
інструкцій і команд.
T: I have many pencils
Red and green and blue.
I shall draw a picture
And give it to you.
I know that you like Art lessons very much. Let’s draw.
Ви всі дуже любити малювати. Так ось. Ми художники та
поети. Зараз я вам роздам малюнки. Вони всі були різнокольорові. Але пройшов
сильний дощ - і фарба зникла.
Ваше завдання - зафарбувати малюнки, але певними
кольорами.
The bird is grey,
The flower is blue,
The tree is green,
The sun is yellow,
The cloud is white,
Stand
up,please.Goodbye,children! ! Good luck!
Тема: Овочі і фрукти.
Мета: Повторити і активізувати лексичні одиниці до теми ”Fruits and vegetables”активізувати використанню вивчених лексичних одиниць
і структур у мовленні. Формувати навички монологічного та діалогічного мовлення. Розвивати навички
правильної вимови, читання, побудови
речень, виразів.
Виховувати прагнення вести здоровий спосіб життя і харчування, розуміння важливості оволодіння іноземною
мовою і потреби 5 користування нею як засобом
спілкування.
Обладнання: тематичні картки по темі ”Fruits and vegetables”; «Мій улюблений салат»; роздатковий матеріал.
PROCEDURE
I. Greeting
Stand up,
please! Good morning, children!
1. Warming – up.
Фонетична
розминка (фонетичне відпрацювання
звуків [ʃ], [u:], [i:], [ɔ:], [ɒ], [e])
Repeat
after me the following words. Mind your pronunciation. Let`s start:
[ʃ] she, shoe, fish, sugar
[u:] school, pool,
soup
[i:] tea, please, meal
[ɔ:] corn, or,
four, salt
[ɒ] hot, coffee,
orange
2. Teacher: А
тепер я буду називати слова. Якщо почуєте назву фрукта або овоча, ви маєте
плеснути у долоні: pen, desk, cucumber, school, cabbage, box, children, carrot, onion, family, tomato, mother, sister, apple, cat, dog, banana, kite, lemon, orange.
3. Перевірка домашнього завдання
а)
Два – три учні отримують індивідуальне завдання на картках на повторення
лексики. Гра «Віднови слово» (див. дод. №1)
3. Announcing the topic and the aims of the lesson.
T.: -
Our today’s topic is “Fruits and vegetables”. Today we’ll check how you learn
the vocabulary; we’ll make up sentences, listen and play, recite the poems.
II. Oral practice (vocabulary practice)
T.: Look at the pictures and name what you see.
a) a cucumber, an apple, a carrot, a potato, an
onion, an orange, a raspberry, a banana.
P1. I see …
III. Listening.
a) Pre –
listening task
I know
about your favourites, your creative abilities and I know that you like to
guess riddles. Am I right? Ok. Listen to me and try to guess.
b)
Listening
Solve there riddles about vegetables
1) A hundred shirts
All without buttons.
What is it?
(A
cabbage)
2) An old man dressed in brown
Takes off his coat
And the tears run down.
(An
onion)
3) I am round and brown,
I grow under the ground.
What am I?
(A
potato)
4) I am long and orange,
Sweet and tasty.
I grow under the ground.
(A carrot)
5) I am long, thin vegetable
With dark, green skin.
You like to eat me
And not only in spring.
What am I?
(A
cucumber)
IV. Writing
1) Fill
in. Listen to the task. You should find the letters of 5 words. Which of them are names of vegetables?
Complete
the words
arotrc
- carrot
bacgeba
- cabbage
lonem
- melon
sepgra
- grapes
V. Physical training
.Look
left, look right
Look up,
look down
Look around.
Look at your
nose
Look at your
neibour’s nose.
Close your eyes
Open, wink and
smile.
VI. Reading
Work with texts will pass in groups.
Each group has the text.
Група «Fruits” працює з текстом, в якому назви деяких овочів та фруктів заміненні
малюнками.
Vegetables and Fruits
The
food we like to eat that grows
On vines and bushes and
,
Are
and
, my friend,
Like
,
, and
.
On vines and bushes and


Are


Like





And so are tangerines.
Lettuce and


Like squash and lima beans.
Група «Vegetables» складає малюнок з пазлів, де на
зворотній стороні є текст, який потрібно прочитати.

People eat because they can’t live without food and water.
They eat vegetables, fruits, meat, fish and many different food.
Vegetarians eat only vegetables and fruits. They don’t eat meat and fish. People like eating
cucumbers, potatoes, tomatoes, apples, pears and other fruits and vegetables.
Vegetarians cook vegetable soup and salad, porridge and mushrooms. They drink
tea, coffee and fruits juice.
VII. Speaking
Тренування лексики на вимову та вживання.
1) Game “What is it”
Учитель називає
слова, що асоціюються з назвою овоча або фрукта, а діти відгадують їх. Коли
діти відгадують, вчитель показує муляж певного овоча чи фрукта.
Можливі асоціації:
1. fruit,
sour, juicy, yellow (lemon);
2. fruit,
sweet, long, yellow (banana);
3. fruit,
sweet, sour, round, orange, juicy (orange);
4. fruit,
sweet, sour, round, yellow/red/ green, juicy (apple);
5. vegetable,
red, round (tomato);
6. vegetable,
long, green (cucumber);
7. vegetable,
sweet, orange (carrot);
8. vegetable, brown, bitter (onion).
2) Game “Fruit or
vegetable”
(на дошці прикріплені картки із зображенням овочів чи фруктів. Необхідно розділити , що
відноситься до фруктів, а що до овочів)
I don’t know where are fruits or vegetables.
Help me, please!
Is it a fruit?
Is it a vegetable?
(Умова: називати назви з правильними артиклями a /
an.)
3) Game “In the shop”
(один з учнів продавець, інші покупці)
Shop – assistant: Good morning. I am a shop – assistant. Let’s play shop. I have many
fruits and vegetables. What would you like …
P1.: Give me 3 apples, please.
Sh.: Here you are.
P1.: Thank you. Good – bye!
Sh.: Welcome. Good –
bye!
P2.: Give me 4 bananas and 2 oranges, please.
Sh.: Take 4 bananas and 2 oranges, please.
P2.: Thank you. Good – bye!
Sh.: Welcome.
Good – bye!
III. Заключна частина уроку
1.
Домашнє завдання.
Т: To learn new words, repeat
studied.(Вивчити нові слова, повторити вивчені)
2. Підведення підсумків уроку.
Game “I am a cooker”
Do you like to cook?
Today we make salad’s.
(Дві групи дітей. Одна група готує овочевий салат, друга фруктовий салат)
Fruit salad
I make a fruit salad
I take one apple, two oranges, a banana and
some cream.
Vegetable salad
I make a vegetable salad
I take one onion, one tomato, two cucumber and
some oil.
Гра «Найрозумніший»
Мета: Систематизувати знання учнів . ;
розвивати мислення, пам’ять, творчість школярів; виховувати культуру діалогічного мовлення, почуття
товариськості, інтерес до вивчення іноземної мови. Розвивати
мовну здогадку.
І відбірковий тур
1. People
in Great Britain celebrate Christmas on the…
2. Santa Claus
puts the presents into…
3.
What do English people do some days before Christmas?
4.
Who comes at
night of New Year?
5. Kyiv is the capital of…
6.
Where
are you from?
7.
What is the weather like today?
8. How many of you are in
the family?
9. What is your mother's
name?
10.
Do you come from a large or small family?
11.
what age do English children begin to go to
school?
12.
Whots your hobby?
ІІ відбірковий тур
Завдання
кожного з дітей - перекласти якомога більше лексичних одиниць з обраної теми
упродовж 1 хвилини. Але спочатку гра – дешифратор. Хто перший визначить, яке
слово зашифроване, той буде першим обирати тему.
H s o c o l
(school)
1.
Тема
«Зовнішність»
Nose ear
Hair cheek
Curly pale
Straight rosy
Fair short
Thin long
Plump dark
Turned
– up tidy
Eye untidy
2.
Тема «Погода»
Wind cold
Cloud summer
Winter month
Spring January
Rain October
Sun November
Snow May
Autumn July
hot August
3. Тема « Шкільні предмети»
French Drawing
History
Physical Training
Physics Labour
Training
Mathematics Music
English German
Biology Mother
Tongue
Ukrainian Chemistry
Geography Foreign
Literature
Ukrainian
Literature
4. Тема «Споруди міста і села»
Town tree
Village fruit
Pig – farm vegetable
Cattle – farm river
Building chicken
Cinema hen
Club plant
Trolley – bus factory
Tram capital
street museum
5. Тема «Тварини»
Lion monkey
Crocodile fish
Rabbit mouse
Cock hare
Hen fox
Duck bear
Goose wolf
Sheep tiger
Cow hedgehog
giraffe squirrel
6.
Тема «Школа»
School wall
Teacher desk
Pupil pointer
Bag map
Subject window
To study window - sill
Day – book flower
Blackboard picture
lesson pencil – box
ІІІ відбірковий тур
Гра
«дешифратор».
Визначити, яке
слово зашифровано.
T o
h r e
m (mother). Хто перший
складе з літер слово, той першим обирає тему.
Учням
пропонується 3 варіанти тем, вони повинні скласти зв’язну розповідь .
Враховується кількість речень, їх правильність, поширеність, а також
відповідність темі, відсутність зайвих речень, культура монологічного мовлення.
1.
My favourite season.
2.
My working day.
3.
My Family.
Підсумки гри.
Нагородження переможця.
Немає коментарів:
Дописати коментар